Księgi wieczyste Ruda Śląska


Wybierz ulicę, na której chcesz odnaleźć nieruchomość:


Księgi wieczyste Ruda Śląska

Ruda Śląska ma liczne, różnego rodzaju oraz przeznaczenia nieruchomości – mieszkania, domy, garaże, lokale usługowe, hale, działki. Stan prawny każdej z nich jest opisywany w księdze wieczystej. To dokument o charakterze jawnym, do którego dostęp uzyskać może każdy obywatel, o ile zna numer księgi wieczystej.

Numer księgi wieczystej

Numer księgi wieczystej jest unikatowym identyfikatorem, który odsyła zawsze tylko do jednego dokumentu dedykowanego jednej nieruchomości. Ma stały format obejmujący:

Numer księgi wieczystej można znaleźć np. na akcie notarialnym nabycia nieruchomości, jeśli jest się jej właścicielem. Osoby niebędące właścicielami, ale szukające możliwości wglądu do księgi wieczystej, muszą próbować jednej z kilku metod na uzyskanie numeru KW.

Wyszukiwanie numeru księgi wieczystej: Ruda Śląska

Po numer księgi wieczystej petent może udać się do instytucji:

W celu uzyskania numeru trzeba wypełnić, opłacić i złożyć specjalny wniosek, a w nim zawrzeć uzasadnienie interesem prawnym zainteresowanie informacjami o księdze wieczystej danej nieruchomości. Interes prawny nie może być błahą kwestią – sama chęć kupna nieruchomości nie wystarczy, jeśli nie ma np. podpisanej umowy przedwstępnej.

Łatwiejszą, szybszą i wygodniejszą metodą jest szukanie numeru KW w wyszukiwarce online – po adresie lub numerze działki. Szukanie po adresie odbywa się poprzez wybranie miasta z listy i zawężenie poszukiwań do ulicy, numeru domu i ewentualnie mieszkania – to opcja np. dla Rudy Śląskiej, lub poprzez rozpoczęcie szukania z poziomu wybrania województwa – wersja dla mniejszych miejscowości, które nie są wyszczególnione w indeksie miast. Pobranie numeru KW kosztuje 29 zł.

Dostęp do treści z księgi wieczystej

Poznanie numeru księgi wieczystej otwiera łatwą drogę do przejrzenia wpisów księgi – a raczej dwie drogi, bo petent ma do wyboru:

Po co jest potrzebna księga wieczysta?

Księgi wieczyste są jawne, a nieznajomością ich wpisów nie można się zasłaniać w razie ewentualnego sporu. Taki dokument przydaje się w postępowaniu spadkowym, procesie kupna lub sprzedaży nieruchomości albo wynajmu nieruchomości. Sprawdzenie księgi pozwala potwierdzić stan prawny nieruchomości, jej faktycznego właściciela, wpisy na hipotece czy służebności.